niedziela, 2 listopada 2014

Jak samodzielnie i małym kosztem zrobić krosno.

Witam cieplutko, bo za oknem szaro, ponuro i ziiiimno. Od jakiegoś czasu przyglądałam się paniom, które robią na krośnie bransoletki z koralików i powiem szczerze, że zafascynowało mnie to. Wydawało się to takie łatwe i przyjemne więc postanowiłam kupić sobie takie krosno . Kiedy zobaczyłam ceny prostego krosna to postanowiłam sama sobie zrobić. Ceny wahają się od 46zł-56zł +koszt przesyłki. Od razu przeliczyłam ile ja bym miała koralików:) Ja swoje krosno zrobiłam za ....zaraz obliczę:
  • deseczka-sklejka 15x30cm (którą pan dokładnie mi przyciął) 1zł30gr
  • pręt metalowy ( w znanym hipermarkecie na O) 8zł49gr ja akurat nie kupowałam bo mój małżonek takowy posiadał
  • listewka4zł
  • 4szt metalowe wkręty z oczkiem 2,03zł(na wagę)
  • 4 śruby z podkładką 1,60zł(tutaj również miałam w domu)
  • 2 mocne śrubki  każdy ma je w domu koszt zapewne jakieś 20gr
Ja więc zapłaciłam 7,60zł. Nie kupiłabym krosna za 7,60zł a nawet za 17,62zł gdybym nic nie miała. Także warto poświęcić troszkę czasu na wykonanie samodzielnie krosna. W jednym hipermarkecie na O kupicie potrzebne rzeczy.
  1. Przedstawiam zakupione rzeczy
 Jak już wspomniałam deska 15x30cm, 2 ucięte o długości15cm listewki grubości 2cm a szer 3cm, 2 pręty ucięte do długości 15cm, 4 śruby i 4wkręty.

 2.Przewiercamy otwory w listewkach (przypominam mamy 2 listewki)1,5 cm od brzegów. Jak na zdjęciu.
 Musicie uważać ,aby nie uszkodzić listewek.


 3. Przewiercamy otwory przykładając listewkę do deseczki. Od końca deseczki zostawiamy ok 1-1,5cm które będzie nam potrzebne pózniej.


 4.Do gotowych otworów wkręcamy wkręt z oczkiem ( potrzebna męska ręka ponieważ trzeba użyć dużo siły)

 Dwie strony.
 5.Oczka wkrętów ustawiamy do środka , aby mógł przejść pręt. Na końce prętów umieszczamy śruby i mocno dokręcamy.
6.Teraz od strony listewek wkręcamy dość długą ,ale nie grubą śrubkę po obu stronach.Tak jak na rysunku.
Musicie delikatnie wkręcać śrubkę, aby nie uszkodzić deseczki i nie wygiąć śrubki.
Można krosno ozdobić lub pomalować .
Czas  wykonania krosna ok 30 minut, a ile frajdy i zadowolenia z siebie lub ze współmałżonka ( jak w moim przypadku)
A praca na krośnie nie jest taka łatwa. Panie na które patrzyłam miały wprawę i szło im to łatwo, płynnie i bez problemów. Ja się uczę. Zachęcam do spróbowania nowej techniki, zachęcam do samokształcenia.


DO DZIEŁA!!!

Jeśli podoba ci się ten wpis podziel się nim lub śledz mnie ,aby być na bieżąco. Wyraz swoją opinię pozostawiając komentarz pod postem. Pozdrawiam

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł. Faktycznie jakby kupić wszystko orginalne to by bardzo dużo trzeba mieć pieniędzy. A po co kupować jeśli można zrobić samemu. Gratuluję pomysłu

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to prawda nie zawsze trzeba mieć oryginał. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł:) i na pewno fajniej się na takim krośnie robi mając świadomość, że samej się je zrobiło.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny tutorial...a ile zaoszczędzone
    miłego dzionka

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń